اگرچه آنها با یک اثر موسیقی غریزی از موسیقی های متولد می شوند ، قناری ها تنها در صورتی که چیزی برای گوش دادن و یادگیری داشته باشند به عملکرد اوج می رسند.

در طبیعت این قناری ها خواهد بود ، اما بسیاری از پرورش دهندگان مهارت های ذاتی پرنده را با تکنیک های مختلف آموزش موسیقی تکمیل می کنند.

از نخستین روزهای نگهداری قناری ، مردم فهمیدند که می توان به پرندگان یاد داد که صداهای جدید را در رپرتوارهای خود جذب کنند ، خواه از پرندگان وحشی یا سازهای موسیقی مبتنی بر چوب. تقلید تقریبی است ، موسیقی معرفی شده در شکل و لحن بیشتری نسبت به مضامین واقعی یادداشت برداری اضافه می کند.

 اما پرورش دهندگان همیشه این رابطه معلم و دانش آموز را بسیار جدی گرفته اند و علم مدرن رابطه بین یک خواننده پرنده خوب و یک معلم آهنگ خوب را نشان داده است.

در دهه 1700 نگهبانان قناری فرانسه یک ابزار ویژه برای کمک به تلاش های موسیقی پرندگان خود ساختند.

 این سرینت نامیده می شد (پس از نام فرانسوی قناری قدیمی Serin ، از serinus لاتین ). این مورد منحصراً در مورد قناری ها استفاده نمی شد ، بلکه با تمام آهنگ های آهنگین قفس شده مستعد کمی آموزش است.

 یک سری لوله داشت که باد از طریق حلقه هایی با دسته پمپ می شد و بر اساس همان ارگان بشکه کار می کرد. نت های فلوت مانند قناری ها را به جعل هویت آنها الهام می داد ، و این هنوز پایه و اساس آموزش پرندگان امروزه است (اما بدون سرینت های سفارشی ساخته شده ، متاسفانه). صدای قناری به عوامل زیادی بستگی دارد شامل:

دلایل خواندن قناری

  • قناری در طول فصل خلوت آواز نمی خواند. این معمولاً در طول تابستان اتفاق می افتد ، و از 6 تا 8 هفته به طول می انجامد (احتمالاً هر چیزی طولانی تر یا درگیر شدن از لکه های طاس ممکن است به بیماری مبتلا باشد - به بیماریهای Finch مراجعه کنید).
  • قناری ها فقط پس از گذشت 12 هفته شروع به آواز خواندن می کنند ، بنابراین یک پرنده بی صدا ممکن است یک جوان باشد.
  • به طور کلی خانم ها خواننده های خوبی نیستند ، بنابراین اگر مجری تمایلی نداشته باشید ، ممکن است مرغ باشد. با این حال ، بسیاری از صاحبان مرغهای خود را آموزش داده اند تا بسیار خوب آواز بخوانند. آنها نمی توانند بر رولها و جنگهای پیچیده تر تسلط داشته باشند ، اما هنوز هم می توانند خواننده خوبی شوند.
  • قناری ها اگر بخواهند به عملکرد اوج آهنگ برسند ، نیاز به تحریک دارند. کمک صدا و حرکات است ، بنابراین پرنده را باید در اتاقی با فعالیت مناسب خانوادگی که در خارج از قفس انجام می شود نگه داشته شود. اگر قناری بخشی از پرندگان باشد ، پرندگان دیگر این محرک را تأمین می کنند.
  • فقط یک پرنده سالم تمایل به خواندن خواهد داشت. اگر قناری شما ساکت است ، اما در هیچ یک از دسته های ذکر شده در بالا نیست ، می تواند بیمار شود. بررسی کنید که رژیم غذایی او درجه یک است و از نظر ظاهری ، قفس و محیط فوری وی را بررسی کنید (مثلاً او دچار کرکی یا خواب آلودگی شود یا از هجوم پیش نویس ها ، حیوانات خانگی ، کودکان کوچک ، پرندگان دیگر و غیره رنج می برد).

منبع:https://www.omlet.co.uk